Az AUDI története
Az Audi évtizedek óta az egyik leginnovatívabb autógyártó, amit bizonyít az állandó négykerékhajtás, a teljesen horganyzott karosszéria és az alumínium karosszéria sorozatgyártásba való bevezetése. Az Audi megalapítója August Horch (1868-1951) volt. A kovács szakmát tanult fiatalember 1904-ben alapította az August Horch Motorgépjármű gyárat a Kelet-Németországban található Zwickauban. 1907-ben gurult az utakra az első hathengerű jármű. Kiváló minősége ellenére a cégnek anyagi gondjai lettek, mire 1909-ben új céget alapított Horch, amit nevének latin fordítása után Audinak nevezett. Egy év múlva versenyek sorait nyerték az Audi autók és ő vezette be 1921-ben az első balkormányos és középső sebességváltós autókat.
1932-ben alakult meg az Auto Union az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkák összeolvadásaként, ezért lett a vállalat szimbóluma négy, egybe fonódó karika. Ferdinand Porsche fejlesztette az Auto Union motorjait, így ő is nagy szerepet vállalt a márka sikerében. 1949 után Ingolstadt lett az Auto Union központja. 1958-ban a Mercedessel kötött szövetség hat év után szétesett, mivel az Auto Union vezetősége továbbra is a kétütemű motorokat részesítette előnyben. Az Auto Union fő részvényese, Friedrich Flikk szoros kapcsolatokat ápolt Heinrich Nordhoffal, a VW vezetőjével, aki 1965-ben átvette a négykarikás márkát.
1969-től Audi NSU Auto Union névre változtatták a cég nevét az NSU beolvadása után, amit 1985-ben Audira egyszerűsítettek. A részben galvanizált Audi 80-as 1972-ben új távlatokat nyitott az autógyártásban, és az Audi 200 5T 1980-as bevezetése sikeresen bevezette az Audi márkát a felső osztályba. Az Audi quattroŽ állandó összkerékhajtása megjelenésekor világszenzáció volt, amit az Audi alkalmazott először sorozatgyártásban készülő autó esetében, és nem csak a rali világában.